Photo: Al Jazeera
Al-Jazeera logo
Photo: Al Jazeera
Al-Jazeera's website hacked by Assad loyalists
Qatar-based satellite news network's site, which has bee covering Damascus revolt, flooded with images of Syrian flag, statements supporting Assad regime

The website of Qatar-based satellite news network Al-Jazeera was apparently hacked on Tuesday by Syrian government loyalists for what they said was the television channel's support for the "armed terrorist groups and spreading lies and fabricated news".


A Syrian flag and statement denouncing Al Jazeera's "positions against the Syrian people and government" were posted on the Arabic site of the channel, in response to its coverage of the uprising against President Bashar Assad, which began in March last year.


Al-Jazeera took the lead in covering the uprisings across the Arab world, and Qatar, one of the Sunni-led states in the region, publicly backed the predominantly Sunni rebel movement in Syria against Assad's Alawite-led government.


Opposition activists on Twitter blamed the hacking on Assad loyalists.


Jazeera officials were not immediately available for comment.


The hacking attack, claimed by a group calling itself "al-Rashedon", is the latest in a wave of cyber attacks on news agencies and energy companies, carried out by hostile governments, militant groups or private "hacktivists" to make political points.


The blogging platform of the Reuters News website was also hacked last month and a false posting saying Saudi Arabian Foreign Minister Prince Saud al-Faisal had died was illegally posted on a Reuters journalist's blog.


Although the identity of those hackers is not known, there is an intensifying conflict in cyberspace between supporters and opponents of Assad. Saudi Arabia has emerged as a staunch opponent of Assad.




 new comment
See all talkbacks "Al-Jazeera's website hacked by Assad loyalists"
This will delete your current comment